بهترین آموزشگاه پداگوژی در کرج
شرکت پداگوژی عمومی در کرج
تعریف پداگوژی
دوره آموزشی پداگوژی (مربیگری ، فنون تدریس)
پداگوژی چیست؟
پداگوژی و تعلیمات سرپرستی نام یکی از دورههای حرفهای در سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور ایران است. .
این دوره حرفهای از چهار دوره آموزشی تشکیل شدهاست:
الف- دورههای پداگوژی برای مربیان تازهاستخدام و دورههای بازآموزی و ارتقا مهارت برایمربیان شاغل.
ب- دورههای ویژه برای مربیان و کارکنان سازمانها و نهادها بر حسب تقاضا.
ج- دورههای پداگوژی مربوط به مربیان که در دورههای کاردانی و کارشناسی شرکت مینمایند
د- اجرای همایشهای تخصصی دورههای آموزشی
خلاصه عناوین آموزشی
� الف - پداگوژی شامل:
برنامه ریزی آموزشی و درسی، روشها و فنون تدریس ،فناوری و رسانههای آموزشی ، ارزشیابی و اندازه گیری در آموزش و مدیریت آموزشی .
� ب - تعلیمات سرپرستی شامل:
بهبود روشها ، آموزش ضمن کار ، روابط کار ، حفاظت وایمنی در کار و ارتباطات.
تعریف پداگوژی:
�پداگوژی� در گذشته هنر و علم تربیت کودکان بود واغلب مترادف با واژه تدریس یا تعلیم و آموزش به کار برده میشد. اکنون �پداگوژی�مفهوم گستردهتری یافته است و در موارد مختلفی به کار میرود از جمله؛ علم، اخلاق،فلسفه علمی، فنون مختلف و آفرینش آثار زیبا. اما مهمترین دستاوردی که از پداگوژیانتظار میرود، این است که فراگیران با این روش به جای اینکه نگرش و مهارتهای خودرا مستقیما از معلمان خود دریافت کنند، بتوانند با راهنمایی معلمان، به کشف ونوآوری برسند و یاد بگیرند که به چه دانشی، نگرشی و یا مهارتی نیازمندند و چگونه واز چه راهی میتوانند آن رابه دست آورند.
پداگوژی هنر یا علم وجودی یک معلم است. این اصطلاح عمومأ به استراتژی ها یا راهبردهای آموزش مربوط می شود، که برخی ها ازآن به عنوان سبک یادگیری نیز یاد می کنند.پداگوژی که در در لغتنامه ها از آن به معنی "روش آموزگاری"، "فن تعلیم"، "علم تعلیم" ترجمه شده، گه گاهی همبه عنوان استفاده صحیح از راهبردهای آموزشی در جریان فرایند یاددهی و یادگیری نیزتعریف می شود. برای نمونه، پائلو فریر، از روش آموزشی بزرگسالی خود به عنوان پداگوژ انتقادی یاد می کند.
در ارتباط با استراتژی های آموزشی، اعتقادات فلسفی خود معلم از آموزش بوسیله دورنمای دانش و تجارب شاگردان، موقعیت های شخصی و محیطیو نیز اهداف یادگیری که از طریق تعامل دانش آموزان و معلمان تنظیم می گردد، اداره می شوند.
هدف نهايي، از كاربست الگوي تدريس پداگوژیک يادگيرياز طريق همياري و دستيابي به فعاليتهاي عالي ذهني است.يادگيري از طريق همياري كه در شروع اين قرن ازطرف جان ديويي مطرح شد، در چند سال اخير از بحثهاي دائمي آموزش شده است.
به این ترتیب، فراگیران واردفرآیند کشف، نوآوری و در یک کلام، خلاقیت میشوند و اینجاست که هنرها و از جمله مهمترین و بهترین آنها برای دستیابی به این هدف،وارد میدان میشوند و �تئاترپداگوژیک� مفهومی کاربردی و نوین پیدا میکند.
آموزشگاه فنی و حرفه ای در دهقانویلا کرج
آموزشگاه فنی و حرفه ای در فردیس کرج
آموزشگاه فنی و حرفه ای در گوهردشت کرج